Замовити дзвінок
Залишайте контакт
І персональний менеджер допоможе підключити еквайринг в смартфоні
Підтримка 0 800 21 21 57
Дякуємо! Ваша заявка відправлена.
Залишайте контакт
І персональний менеджер проконсультує щодо еквайрингу в смартфоні з ПРРО
Підтримка 0 800 21 21 57
Дякуємо! Ваша заявка відправлена.
Залишайте контакт
І персональний менеджер проконсультує щодо POS термінала з ПРРО
Підтримка 0 800 21 21 57
Дякуємо! Ваша заявка відправлена.
Замовити дзвінок
Залиште свої контакти та персональний менеджер зв'яжеться з Вами
Підтримка 0 800 21 21 57
Дякуємо! Ваша заявка відправлена.
Дякуємо! Ваша заявка відправлена.

Які сфери бізнесу та групи оподаткування повинні мати ПРРО

Які сфери бізнесу та групи оподаткування повинні мати ПРРО

Які сфери бізнесу та групи оподаткування повинні мати ПРРО

14 березня, 2023

З 1 січня 2022 року ФОПів 2 та 3 груп, що працюють у сфері роздрібної торгівлі, послуг населенню, громадського харчування тощо зобов’язали використовувати РРО або ПРРО та видавати чек при розрахунках з клієнтами. Але з початком повномасштабної війни на штрафи за невиконання було накладено мораторій. Розмови про їх повернення почалися після підписання меморандуму між Україною та МВФ про економічну та фінансову політику, що передбачає збільшення податкових надходжень та скасування мораторію на податкові перевірки та штрафи. Тож, згідно з меморандумом, з 1 липня 2023 року Державна податкова служба може повернути штрафи за проведення торгових операцій без видачі чека Розберемось, які сфери бізнесу та групи оподаткування повинні мати програмний реєстратор торговельних операцій (ПРРО) та видавати чеки.

 

Кого зобов’яжуть використовувати ПРРО

Вимога використовувати ПРРО торкнеться всіх підприємців, які працюють в формі ФОП, ТОВ або АТ, є платниками єдиного податку 2-4 групи та працюють у сфері послуг, роздрібної торгівлі або громадського харчування.

  • Всі магазини й магазинчики, кафе, ресторани, кав'ярні, бари, приватні медичні заклади, стоматології, платні поліклініки та лікарні, аптеки, а також СТО й шиномонтажі будуть зобов’язані видавати своїм клієнтам чек.
  • Чеки мають видавати всі служби доставки (їжі, товарів, квітів тощо) та відділення пошти, яки приймають розрахунок від клієнта. Тобто, коли кур’єр доставляє товар й бере гроші за товар, він буде зобов’язаний видати чек. Також це стосується оплати товарів у поштовому відділенні.
  • Також торкнеться ця норма підприємців, що здійснюють електронну комерцію (e-commerce): інтернет-магазини, сайти, портали, соцмережі (продаж за допомогою сторінки в Instagram). Відтепер вони зобов’язані реєструвати операцію купівлі-продажу та надавати фіскальний чек в паперовому або електронному вигляді.
  • Автомати самообслуговування та програмно-технічні комплекси самообслуговування теж повинні видавати фіскальний чек. До цієї групи входять водомати, паркомати, платіжні термінали, автомати з продажу кави тощо. З липня 2023 року вони також мають надавати клієнтам електронний або друкований чек.

 

Яка зараз ситуація з використанням ПРРО 

З моменту введення обов’язкового ПРРО для підприємців у 2021-2022 роках в Україні зареєстровано понад 250 000 користувачів ПРРО. Попит на цей програмний продукт залишився стабільним навіть після введення мораторію на штрафи за ненадання чеків. Така популярність програмних реєстраторі пов’язана з тим, що ПРРО це не лише каса, а й можливість приймати оплати картками та додатковий інструментарій для підприємця. 

Ще одна причина високого попиту — перевірки з боку ДПС. Податкова дала чіткий меседж, що навіть під час воєнного положення може проводити перевірки та накладати штрафи в тому числі за фіскалізацію. Саме тому вона створила чат-бот для звернення покупців щодо наявних порушень на момент покупки. Якщо таке звернення поступає — податкова виїжджає з фактичною перевіркою до підприємця на якого поскаржився споживач. На 2023 рік ДПС запланувала 4 012 документальних перевірок: 

  • 2 085 у компаній-резидентів;
  • 1 461 у ФОПів;
  • 140 у фінансових компаній-нерезидентів.

 

Підсилює популярність ПРРО серед підприємців й Постанова Кабінету Міністрів України №894 про зобов'язання приймати оплати картами в населених пунктах від 25 000 жителів, яка набрала чинності з 1 січня 2023 року, та передбачає штраф 8 500 грн за кожне порушення. Саме тому, дуже зручно, коли продукт має не лише ПРРО, а й можливість приймати по чеку оплату картками або будь-якими іншими засобами безконтактних оплат (еквайринг).

Навіть дрібний бізнес бажає працювати за законом, дотримуючись європейських стандартів, а також починає активну диджиталізацію й надалі прагне розвиватися в цьому напрямку. Тому можна стверджувати, що попит на програмний РРО лише зростатиме.

 

На що звертати увагу під час вибору ПРРО

На перший погляд, усі ПРРО схожі один на одне, проте це не так. Задля того, щоб обрати оптимальний варіант треба звертати увагу на декілька функціональних особливостей, які можуть допомогти підприємцю оптимізувати бізнес-процеси.

Лінійка пристроїв для роботи з касою: чим вона ширша, тим менше у підприємця витрат на обладнання, додатковий персонал та більше можливостей працювати як з телефона, так і з комп’ютера. Найширша лінійка передбачає можливість ПРРО працювати в пристроях з різними операційними системами: Android, IOS, WEB або на POS-терміналах. Слід зазначити, що в IOS версії продукту є далеко не у всіх операторів ПРРО. Так само як і відтворення повного функціонала програмного продукту на всіх пристроях, тобто коли каса працює з однаковим набором опцій й в комп’ютері й в смартфоні.

Поєднання каси та еквайрингу в одному пристрої: ці дві функції доповнюють одна одну та дозволяють не лише видавати чеки, а й приймати оплати картками від клієнтів. 

Це стосується будь-яких пристроїв, оскільки технологія мобільного еквайрингу може бути інтегрована просто в смартфон. Працює це таким чином, що після створення чека для оплати покупець проводить над телефоном, де встановлено ПРРО, банківську картку з NFC чіпом або власний телефон з Google Pay/Apple Pay і кошти автоматично списуються. Такий мобільний еквайринг дозволяє підприємцеві економити на оренді РОS-термінала. 

Можливість поєднувати банківський POS-термінал та касу ПРРО в одному продукті. Вигоди такого варіанту полягають в тому, що підприємець через банківський POS-термінал може друкувати фіскальний та банківський чеки. Відкриття нового рахунку — також не обов’язково, можна отримати кошти на поточний рахунок. 

Тому підприємцям, які працюють з РОS-терміналами банків важливо звертати увагу на здатність ПРРО працювати з різними видами терміналів.

Сучасний, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс та технічна підтримка. Мова йде про те, що від початку важливо розуміти, як працювати з ПРРО. Але у разі виникнення питань, має бути підтримка месенджером або телефоном. Як показує наша практика, це дуже важлива деталь, яка дозволяє підвищити ефективність роботи в ПРРО.

Щоб запобігти штрафам з боку Податкової, необхідно звертати увагу на відповідність ПРРО нормам, зокрема: вимогам до кас, параметрам чека, видам платежів, звітності. Про все це треба питати в провайдера. 

Додаткові функції, завдяки яким можна запобігти штрафам від ДПС, а також систематизувати бізнес: робота з групами товарів в касі, можливість реєстрації необхідних форм в ДПС, інтеграції з іншими системами, наприклад 1С, контроль кас та касирів, аналітика продажів.

Таким чином, правильно підібране ПРРО допоможе не лише дотримуватися норм Закону, та запобігти штрафам, а й економити на придбанні додаткового обладнання, такого як, касовий апарат, термінал, сканер штрих-кодів тощо, щонайменше 50 000 грн. Завдяки такому програмному рішенню можна суттєво збільшити обсяг продажів шляхом розширення можливостей оплати за товар чи послугу для клієнта, завдяки еквайрингу. А також підвищити ефективність власного бізнесу внаслідок контролю персоналу при роботі з касою та аналітиці продажів.  

Які сфери бізнесу та групи оподаткування повинні мати ПРРО (diia.gov.ua)